6.03.2014

Jak zrobić owocową przekąskę dla dziecka?

Jakiś czas temu zobaczyłam zdjęcia na blogu Herbiness i opis dziwnej przekąski owocowej, którą otrzymała od kogoś.
Były to ruloniki wysuszonego musu owocowego.
Natychmiast wypróbowałam czy to możliwe zamienić mokrą owocową papkę w suchy smaczny i zdrowy rulonik.

Udało się :)

Zmiksowałam pomarańcze(2 szt) i kiwi (1 szt), wylałam cienko na papierze do pieczenia ułożonym na blaszce(nie zrobiłam zdjęć bo byłam przekonana, że mi się to nie uda), włożyłam do piekarnika nagrzanego do 60 C. Po 2,3 godzinach z termoobiegiem i uchylonymi drzwiczkami przekąska gotowa :).

Dzieciom smakowało, choć wyczuwalny był cierpki smak pociętych pestek kiwi.

Pomyślcie ile tego można zrobić latem na słońcu...

Ciekawa alternatywa dla chipsów prawda?






2 komentarze:

  1. A ciekawe czy można inne owoce do tego przepisu użyć, czy koniecznie muszą być te co podajesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że możliwe są wszelkie kombinacje, nie tylko owocowe ale i owocowo-warzywne. Może takie coś; marchewka + jabłko + banan :)

      Usuń